Obowiązek informacyjny rodo
Przyczyną wycieku danych osobowych klientów Ticketmaster było zainstalowanie na stronie służącej do dokonywania płatności tzw. chatbota (oprogramowania służącego do automatycznego udzielania informacji).
Ticketmaster nie dokonał odpowiedniej oceny ryzyka związanego z używaniem chatbota na stronie służącej do dokonywania płatności za bilety i nie wdrożył odpowiednich środków bezpieczeństwa w celu wyeliminowania tego ryzyka.
Wskutek nieprawidłowego zabezpieczenia tego oprogramowania dostęp do danych osobowych klientów spółki mogli otrzymać cyberprzestępcy, którzy będąc w posiadaniu takich informacji jak imiona, nazwiska, numery kart płatniczych, ich daty ważności oraz numery CVV (kod zabezpieczający kartę), mogli dokonywać kradzieży z kont bankowych.
Szczegóły tej sprawy znajdziecie na stronie: https://ico.org.uk/media/action-weve-taken/2618609/ticketmaster-uk-limited-mpn.pdf